Beroende (på vem man frågar)

Beroende kan man ha eller vara på många olika saker här i världen.

Oftast om man frågor någon, är du beroende av någonting? Så svarar dom flesta nej eller på sin höjd erkänner kaffeberoende efter stora påtryckningar och 8 koppar senare. 
Däremot så känner folk oftast någon som är beroende. Du vet, jag har en polare vars syrra gick i samma klass som en kille, hans fasters hund var beroende av taxfree sprit, det är vad jag har hört alltså.

Om man bara tittar i Sverige så är jag helt övertygad att merparten av alla svenskar är beroende.
Tänk om man skulle kunna testa en riktig abstinenshöjare genom att förbjuda och se till att det inte går att få tag på eller använda vissa saker. Jag tänker på TV, telefoni i alla former och Gud förbjude, datorer och internet. Då är det inte bara Neo som sitter i ett hörn och slår på bongotrumman och hoppas att teknisk support har elefantöron.

/Svenne

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0