I väntans tider

Var god dröj, vi tar strax i mot ditt samtal! Vad är strax? Hur långt är strax? Hur brett är strax? Det spelar ingen roll hur länge du har suttit och väntat, 5 minuter, 20 minuter eller dryga timman, vi tar strax emot ditt samtal. Jag tror jag lägger på, måste jobba imorgon. Jag vet inte om dom andra varianterna är bättre. Du är nu nr 38 i kön, vi tar emot ditt samtal så fort vi kan. Hur fort kan dom? Är en timma fort eller sakta?


Om någon springer 100m på 10 sekunder så tycker nog dom flesta att han springer fort, men om han springer samma sträcka på 35 minuter är nog alla överens om att det inte var fort och att den sistnämnda om vi ska vara ärliga är en usel löpare.

Med andra ord är dom företag som inte kan besvara sina kunder snabbt, usla på kundbemötande.

Men det finns en genväg ibland, du låtsas att du ska köpa något och så blir du kopplad till en annan avdelning, förmodligen lunchrummet där alla sitter.
På 8 sekunder blankt svarar dom, världsrekord, jag blir överrumplad och kommer inte i håg mitt ärende så jag ber dom att koppla mig tillbaka för situationen kändes så ovan.

Du är nu nr 49 och du behåller din plats i kön, härligt, tillbaka till kända marker och jag får behålla platsen också.

/Svenne

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0