Shake it...



Jag har ett beroende, och det är inte ett spelberoende konstigt nog. Jag köper aldrig trisslotter och jag kan inte minnas att jag köpt en enda trisslott till mig själv i hel mitt liv faktiskt. Jag har aldrig spelat på lotto heller för den delen. Jag har satt en slant på stryktipset någon gång, men det är det närmsta jag kommer i den kategorin.

Det jag trodde skulle hända var att man skulle börja känna ett beroende av poker, men inte ens där känner jag något som skulle få mig att känna att jag måste spela.

Däremot kan jag lugnt erkänna att jag är en riktig Youtube hora. Om dom helt plötsligt skulle börja med en  betaltjänst i stället för en gratistjänst så skulle det inte ta lång tid innan det skulle klia som aset i youtube tarmen, och Mastercardet skulle åka fram snabbare än någon hinner säga; "vem var det som kasta?".

Ja visst, jag är riktigt youtube torsk alltså. Spelar ingen roll hur tidigt jag börjar jobba morgonen efter, jag kan sitta uppe hela natten ändå och titta på alla möjliga konstiga videos. Det är allt från dansande uttrar till katter som spelar piano och folk som ramlar och slår sig på alla möjliga konstiga ställen. Det är som en enda stor karusell som inte vill sluta att gå. Tittar man på ett roligt klipp ligger det naturligtvis ett annat klipp i rullistan bredvid som ser intressant ut. Klart som korvspad att man ska klicka på den för jag menar, en ekorre som simmar omkring i grädde har man ju aldrig sett förut, det kan man ju inte missa.

Ja, jag erkänner. Jag är riktigt beroende av detta, och måste försöka få ner min Youtube konsumtion till normal dos. Typ en 2-3 timmar per dag borde väl vara normalt, eller? Då har man ju kapat en bråkdel av den nuvarande dagliga dosen i alla fall.

Ett varningens finger höjs också till dig som just nu desperat försöker hitta en simmande ekorre i en gräddbalja. Akta dig.

/Neo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0