Svenska spel igår kväll...

Åkte tåg in till stan igår, och på vägen hem kom jag att fundera på en sak. Hur kommer det sig att en öl på tåget tar bättre än en öl hemma i soffan, om ni vet vad jag menar?

Jag skulle nämligen kliva av tåget då jag var framme och en tjej säger något skit om hur mycket väskor hon hade med sig och undrade om det var mina väskor som stod bredvid hennes. Jag svarade något i stil med, nej jag åker vääxschklöööst idag. Hoppsan tänkte jag, vilket fint litet ord jag fick till där då, undrar om det var någon som märkte nåt (ungefär samtidigt som halva kupen ligger på golvet och rullar runt av skratt i sitt eget kiss), typ.

Jag hjälpte henne av med väskorna, eller vääxschkorna som jag sa då jag frågade så snällt om hon behövde hjälp med dom. Ja om du vill det så, sa hon. Vad jag undrar nu är om jag efter detta "ja om du vill det så" uttalande faktiskt kan backa ur från mitt erbjudande, och helt enkelt säga, nä det vill jag egentligen inte, och sen bara tacka för mig och gå där ifrån?

En för mig till synes betydligt enklare valmöjlighet än den tidigare och mer fysiskt krävande svarsreplik som hon fick.


Lyckades rädda den tidigare förlusten jag gjorde för ett par dagar sedan på ss. Rullen är nu uppe på 4 323:-

/Neo



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0