Omtanke



Berättade om min systers situation för en barndomsvän, hans reaktion var den att det inte borde vara några problem om det var många som bidrog med en summa var.

Han menade att alla hade väl en peng över som man annars spenderade på något som egentligen inte är speciellt viktigt. Det tror jag absolut att han har rätt i, sen är det väl så att vi alla har olika ekonomiska förutsättningar, men som sagt det är ju tanken som räknas. Många bäckar små. Nu var det inte lite pengar han bidrog med, speciellt med tanke på att han inte har det så fett ställt själv. Han bidrog direkt med 4000:-, jag blev helt mållös. Vid ett senare tillfälle bidrog han med ytterliggare 6000:-. 

För honom är det en självklarhet att har man den minsta möjlighet så hjälper man till. Det är beundransvärt. Jag och min syster vill än en gång tacka för detta generösa bidrag och framförallt tanke.

Världen skulle bli så mycket bättre med fler personer som du.

TACK!

/Svenne


Kommentarer
Postat av: Neo

Håller med föregående talare till 100%



Väldigt ödmjukt av honom, sånt gillar jag.

2010-07-25 @ 18:15:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0