Sommar nu...

- Det är sommar nu vet du...

Var den sarkastiska kommentaren jag fick då jag cyklade in till jobbet i eftermiddags med jackan på. Lite varmt tyckte denne som mötte upp mig i ankomst entren.

Det var 17 grader ute och jag hade tagit med mig min tunna fuktavstötande jacka som jag köpt i Upplandsväsby under tidigare år.

Dagen gick och mot kvällningen då man skulle bege sig hem hade det naturligtvis som det brukar bli, hunnit bli kallt och regnet stod som spön i backen. Jag beger mig mot entren och vem står där då om inte samma person, iklädd bara t-shirt så klart, väntandes på att regnet skulle avta.

- Märkligt sa jag, det ser lite småfuktigt ut.

- Mmmm

- Tur det är sommar i alla fall, sa jag och gick ut.

Fan vad jag älskar ödets ironi ibland alltså.

/Neo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0