Spelet i naturen (eller bland Tomtar och Troll)

Semestertider det är skönt det, man slipper stress och jäkt för att inte tala om arbete, bilköer, avgaser och allt annat som tillhör betongdjungelns ljuvliga vardag. Nämnde jag DATORER, inte ! kunde väl tänka mig det.  Här ute i skogen är det helt annorlunda, allt är så stilla och lugnt när man vandrar på den annorlunda asfalten som har något annat namn och alla annorlunda stolpar utan belysning som dom kallar träd, det verkar som om allting står still på något sätt där ute i skogen, och om det rör på sig, så är det ingeting som jag märker iallafall.  När jag reste ifrån stan till denna halvt ouptäckta värld, så slängde jag bara in det nödvändigaste i bilen(Tandborste,lite kläder,dator med mobilt internet) och åkte. När man varit i skogen ett tag så måste man ju testa hur det funkar att spela poker här ute bland tomtar och troll. Skillnaden var ju den att precis som i den riktiga världen så gick det långsammare när man spelade poker här ute i naturen, kan ju bero på den lite långsammare internetuppkoppling förstås. Spelet gick bra till slut efter en enorm seg inledning.    Rullen är nu på: 2584:-    /Svenne Semestertider det är skönt det, man slipper stress och jäkt för att inte tala om arbete, bilköer, avgaser och allt annat som tillhör betongdjungelns ljuvliga vardag. Nämnde jag DATORER, inte ! kunde väl tänka mig det.
Här ute i skogen är det helt annorlunda, allt är så stilla och lugnt när man vandrar på den annorlunda asfalten som har något annat namn och alla annorlunda stolpar utan belysning som dom kallar träd, det verkar som om allting står still på något sätt där ute i skogen, och om det rör på sig, så är det ingeting som jag märker iallafall.
När jag reste ifrån stan till denna halvt ouptäckta värld, så slängde jag bara in det nödvändigaste i bilen(Tandborste,lite kläder,dator med mobilt internet) och åkte. När man varit i skogen ett tag så måste man ju testa hur det funkar att spela poker här ute bland tomtar och troll. Skillnaden var ju den att precis som i den riktiga världen så gick det långsammare när man spelade poker här ute i naturen, kan ju bero på den lite långsammare internetuppkoppling förstås. Spelet gick bra till slut efter en enorm seg inledning.

Rullen är nu på: 2584:-

/Svenne 

Kommentarer
Postat av: Neo

Snyggt, bild och allt :) Nu kommer du starkt, jag känner det, ända in i pokertarmen.

2010-07-10 @ 15:23:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0