Tro

Hoppet är det sista som överger människan. Jag tror att hopp och tro är ungefär samma sak, fast är inte riktigt säker på det, hoppas jag har rätt. Vid pokerborden är det väldigt många som tror och för den delen hoppas också. När man spelar en hand i poker kan man säga att man berättar en historia, sen är det upp till var och en att tro på att den är sann eller kanske hoppas på att den inte är det. Felet många gör är att dom hoppas för mycket eller har en övertro. Ser man på vissa spelare kan man tro att dom är religiösa fanatiker, och vem faan kan tro på dom. Tro det eller ej men ibland hoppas jag också. Det jag hoppas på är att dessa hoppfulla troende spelare sitter ned vid mitt bord och serverar mig hela tiden. Och jag tror nog att det är precis det dom kommer att göra. Amen.

 

Rullen är nu på 3794:-

 

/Svenne


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0