Boken (del 10)



Detta är en berättelse uppdelat i 10 stycken avsnitt, skriven och skildrad av två olika personer. Varje avsnitt skrivs av en person, men följs sedan upp av den andre berättaren i nästkommande del, vilket gör att berättelsen på det viset blir helt oförutsägbar. En berättare skriver från Ånge och den andre från Stockholm.

Kapitel 10

Som tur är kommer jag på mig själv i sista sekund när jag skriver ner Villa Villekullan på datorn, och hinner därför ändra mig. Det skulle ju nämligen inte verka troligt med Villa Villekullan, eftersom Pippi skrevs på mitten av 40-talet. Så jag ändrar så klart till något mer trovärt, nämligen Blåkulla.

Det ringer på dörren!

Jag går ut till hallen och kikar ut genom dörrens titthål. Det är "Karlsson och Blom". Jag blir ju tvingad att möta dom någon gång så det är lika bra att få det överstökat. Jag öppnar. Kakburken alltså, här ta en pepparkaka till sa jag till gubben som stod och tryckte precis bakom mig. Göm dig i vardagsrummet, så lurar jag iväg dom. Gubben gör som han blir tillsagd att göra. Jag öppnar. Dörren alltså. Vad annars.

Jag tvingade herrarna att göra "Säpo-hälsningen" igen, mest bara för att jävlas, det såg så kul ut när dom lyfte och sedan sänkte armarna samtidigt, SÄPO! Förlåt sa jag. Jag måste ha tittat åt ett annat håll, kan ni ta det igen är ni snälla? Åååååååååh SÄPO!

Jag ger dom lappen som jag precis hade hunnit skriva ut från datorn. K och B läser från lappen högt: "Pengarna från försäljningen av familjen Girigs erövringar finnes i Blåkulla". Bra sa Blom, det här ser ut att stämma, då drar vi! Gör så sa jag, blåkulla ligger bara ett stenkvast...eller ett stenkast menar jag här i från, och jag är ändå rik som ett troll så jag behöver inga pengar. Dessutom så har jag lärt mig min häxa, förlåt läxa menar jag, nämligen att inte bråka med SÄPO. Bra det, sa radarparet och begav sig. Som tur var, så gick inte "hissen hela vägen upp" hos K & B så dom anade inget ont och jag klarade mig undan mina arma felsägningar, och detta var också det sista jag såg ut av dom.

...och för dom nyfikna som undrar, så skriver jag just nu kapitel 10 från en solstol på Mallorca med en pin colada i handen, och vem är det som ligger i stolen bredvid och äter pepparkakor...?

Just det...




The end...


Kommentarer
Postat av: Svenne

Ja, vem är det som ligger i stolen bredvid och äter pepparkakor? Inte är det jag i alla fall, jag har inte sett skymten av nåra stålars. Men gubben har väl så det räcker till att bygga världens största pepparkakshus. He he , bra avslutning och snyggt foto på gubben! Nu kan vi börja att tala in berättelser, så kanske vi får pengar från stim.

2010-11-26 @ 16:40:39
Postat av: Neo

Haha, bra ide.



Nästa ide, man väljer ett ämne som den andre ska skriva om, men man väljer genre själv, kan det vara nåt?

2010-11-26 @ 17:42:15
Postat av: Svenne

Japp, jag hakar på. Vem börjar? Om ettan väljer ämne så är tvåan tvungen att skriva om det ämnet, och tvåan väljer genre, är ettan tvungen att fortsätta i samma genre då?

2010-11-26 @ 18:37:01
Postat av: Neo

Vi kan lägga upp det i enstaka inlägg som inte är kopplad till varandra, dvs jag ger dig ett ämne och du skriver vad du vill om det. Samtidigt ger du ger mig ett ämne och jag skriver vad som helst om det.

2010-11-26 @ 22:04:25
Postat av: Svenne

Okey!Mitt ämne till dig blir Skolmaten.



Lycka till!

2010-11-26 @ 22:32:18
Postat av: Neo

Jaha ja, tack ska vi ha. Jag säger bara en sak, Badanka!

2010-11-26 @ 22:38:39
Postat av: Svenne

Inga problrm! Badanka pratar vi om varje dag på jobbet. Det blir värre för dig för skolmaten vill ingen höra talas om.

2010-11-26 @ 22:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0