Ångest (del 6)



Detta är en berättelse uppdelat i 10 stycken avsnitt, skriven och skildrad av två olika personer. Varje avsnitt skrivs av en person, men följs sedan upp av den andre berättaren i nästkommande del, vilket gör att berättelsen på det viset blir helt oförutsägbar. En berättare skriver från Ånge och den andre från Stockholm, vilket utsökt leder oss till titeln av hela berättelsen; Ångest.



Kapitel 6

 

Jag rusar över den väg där jag tidigare hade kommit ifrån och som skulle leda mig tillbaka till tågstationen.

Mina tankar rusar dom också, Vad ska jag göra nu? Hur tar jag mig till Linköping? Nu hade jag i alla fall lite pengar att spendera. Sedan var det ju också lite andra praktiska saker som jag funderade över.

 

Jag gick in i köpcentret, för en shoppingtur, som jag av förklarliga skäl hade hoppat över på väg till parken.

Armani kostymen hade förflyttats ned i axelväskan igen, efter det att jag hade shoppat loss lite grann.

Det blev en ny Bh,(eftersom både 60 och 70-talet redan har varit) trosor,strumpor,byxor och lite smink, funderade också på att köpa en fin klänning som jag såg i ett skyltfönster, men det räckte inte pengarna till.

 

Tillbaka på tågstationen ställde jag mig i biljettkön, och funderade lite för mig själv, vad en biljett till Linköping kan kosta? Samtidigt så påminde min mage mig om att det var nog ett bra tag sedan jag åt, vilket inte var så konstigt med tanke på att man inte har haft några pengar.

Jag bestämmer mig för att jag måste äta innan resan så jag går ur kön och börjar gå mot restaurangen lite längre bort, samtidigt som jag gräver i fickorna för att kolla hur mycket pengar jag har kvar.

Det blev i alla fall hyfsat snyggt med sminket och kläderna, vad kan det nu bli för gourmetmiddag för den tio krona som låg alldeles ensam och inte skramlade i min ficka. Jag tittar mig omkring, precis vid en av utgångarna ser jag att det står en man och säljer korv, jag tar sikte på korvmannen, en korv med bröd ska man väl kunna få för en tia.

Det var fler som var hungriga, korvgubben hade fullt upp, äntligen min tur.

 

  • En kokt med bröd tack!

  • Hej Louis ! Vad gör du i Norrköping?

 

Fortsättning följer...




Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, fan vad jobbig du är :) Här måste funderas

2010-10-18 @ 23:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0