Jag är emot

Många tycker att man är negativ när man säger att man är emot.

Är det så? Jag är tveksam, jag tycker nog att det är positivt i många fall.

Som barn får man lära sig att man ska göra som vuxna säger eller gör, man ska absolut inte göra tvärtom eller säga emot.

Det här hänger med hela livet, föräldrarna byts ut mot lärare,chefer, politiker och diverse regler och bestämmelser. Så här ska det vara!

Av princip är jag emot nästan allting tills jag är övertygad om att det jag ska ta ställning till om något är positivt, är det för positivt så blir jag misstänksam, så då är jag emot.

Skulle det vara så att dom flesta är för, då är jag emot.

En av anledningarna till att jag är emot så mycket är att det finns alldeles för många konflikträdda som säger ja och amen till allting så att dom slipper hamna i någon slags dispyt, vilket jag också är emot.

Jag funderade ett tag på att skriva en lång lista på allt som jag är emot för att verkligen belysa detta problem, men med tanke på att jag är emot listor också, så skiter jag i det.

 

/Svenne

 


Kommentarer
Postat av: Neo

Nä, det här är jag emot

2010-10-16 @ 18:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0