Tomten, Z och Jag (Följa John, eller hur många idioter finns det egentligen)

Det var kallt i högalidsparken denna torsdag och det såg man på Tomten och Z, som hade hela garderoben på sig. Tomten var förbannad, för att det var någon galen bilist som med hög hastighet hade kört ut framför honom så att dom nästan hade krockat.Bilisten kom naturligtvis från vänster och hade väjningsplikt, men hade givetvis noll koll.

Folk beter sig som IDIOTER skrek tomten så det hördes över hela högalidsparken.
Detta fick mig osökt att komma in på en historia som utspelades för drygt ett år sedan.

Jag satt hemma och funderade lite på hur folk beter sig vid pokerborden på nätet, och försökte jämföra det med hur folk beter sig i olika situationer i vardagen.


Vid pokerbordet så uppstår många situationer som gör att många blir upprörda, förbannade och ibland helt galna. Anledningen är förstås i första hand att man förlorar pengar, men framförallt är det sättet man förlorar dom på.

Vanligaste situationen när någon blir förbannad är när det förloras pengar mot någon som spelar väldigt dåligt, samtidigt som spelaren har en enorm tur, eftersom alla pokerspelare förhoppningsvis vet att man spelar med 52 kort, vilket gör att man med lite matematik i många situationer vet eller anar om man ska vinna eller inte, det finns ett antal faktorer till att tänka på, beteendemönster är ett av dessa.

 

När jag satt där och filosoferade fick jag en ide', den gick ut på att se om jag kunde få alla vid bordet som jag satt och spelade med, att bli så galna och förbannade att dom börjar spela som idioter. Planen var enkel, jag satsar betydligt mycket mer pengar än vad som är standard vid ett pokerbord och det gör jag precis hela tiden oavsett vilka kort jag får.

Inga problem, efter ett tag blev alla så förbannade på på mig att dom riskerade alla sina pengar i princip i varje hand som spelades, och det börjades skrivas saker i chatten som jag inte ens skulle viska till min guldfisk, om jag hade någon, alla vid bordet hade blivit galna helt enkelt, och agerade som idioter precis hela tiden.


Nu hade jag påverkat alla spelare vid bordet så att deras agerande inte gick via hjärnan längre, så jag lutade mig tillbaka och börja spela mitt normala spel igen, och tänkte lite för mig själv, man är hyfsad på att påverka folk, man kanske ska söka jobb på systemet.


Någon månad senare satt jag i bilen på väg hem efter ett norrlandsbesök, det var semestertider och söndag vilket betydde att många var på väg hem från semestern, vilket bidrog till att det blev långa köer även på den 90-väg som jag färdades på, det blev i princip stopp helt enkelt, och givetvis var det bara en fil i vardera riktning.


Det tog inte många minuter innan det kom en bil i hög hastighet och körde om hela kön i fel färdriktning, med risk för frontalkrock, vilket gjorde att andra bilar följde idiotens förfarande utan en tanke på vad följderna kunde bli.

När jag nu satt fast i kön och såg alla dessa idioter riskera liv, genom att dom trodde att det var följa John man höll på med där ute på vägen, slog det mig att jag hade datorn med mig, jag slog på datorn, nu ska det spelas poker, jag menar det är väl lika bra att passa på nu när idioterna är ute på vägarna.

/Svenne


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0